OPIS
"Kodeks" przestał działać. Max nie może go użyć, by przenieść się z przyjaciółmi do domu, dopóki go nie zrestartuje. Kłopot polega na tym, że aby tego dokonać, musi zanieść książkę do samego serca Wieży Maga, siedziby Rezormoora Przerażającego. Ponieważ Rezormoor ściga Maxa i książkę poprzez czas i przestrzeń, dostanie się do Wieży może być całkiem łatwe. Opuszczenie jej to jednak całkiem inna historia.
Dzięki pomocy niezwykłych sprzymierzeńców – małego olbrzyma, pary wędrujących ognistych kociąt i bardzo dziwnego smoka – Max będzie musiał zakraść się do Wieży, uniknąć straży, umknąć Rezormoorowi i znaleźć dokładnie to miejsce, gdzie Kodeks został stworzony. Proste, prawda?
* * *
„Ze swą szaleńczą mieszanką przygód fantasy oraz zwariowanych zagrożeń traktowanych z całą powagą (takich jak zombie kaczka albo złowroga gildia wytwórców tupecików), powieść wywraca stereotypy epickich misji, równocześnie oddając im hołd... Przebiegle wciągająca historia.”
"Publishers Weekly"
„Ta książka nie powinna się udać. Początkowe rozdziały są zabawne, ale humor to ryzykowna strategia: czytelnicy mogą nie potraktować poważnie sytuacji, gdy bohaterom grozi niebezpieczeństwo. Clark jednak bardzo starannie zadbał, by pułapki były i śmieszne, i przerażające… Czytelnicy będą niecierpliwie czekać na kolejny tom.”
"Kirkus Reviews"
Platte F. Clark jest imiennikiem rzeki na środkowym zachodzie USA – Platte River. Jak się dowiedział, platte oznacza „szeroki i płytki”. Mimo to udało mu się znaleźć żonę i dochować się z nią siedmiorga potomstwa. Z wyróżnieniem ukończył college, uzyskując licencjat z filozofii i magisterium z literatury angielskiej. Obecnie mieszka z rodziną w Utah, USA.