OPIS
Przedstawiona problematyka należy do niezwykle ważnych, gdyż związana jest ściśle z celowym i zamierzonym pogłębianiem współczesnej edukacji dla bezpieczeństwa. Praca spotka się też z dużym zainteresowaniem czytelników zarówno w środowisku osób dorosłych, jak i studiującej młodzieży (studentów z wielu uczelni, studiów pierwszego i drugiego stopnia takich kierunków, jak bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo społeczne, bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo publiczne, przysposobienie obronne, edukacja dla bezpieczeństwa, inżynieria bezpieczeństwa, zarządzanie kryzysowe i innych). Książka uwzględnia aktualny kontekst tworzenia nowoczesnych środków dydaktycznych mających wpływ na jakoś procesu kształcenia i wychowania młodzieży. Także wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu edukacyjnemu, szczególnie z zakresu technologii kształcenia i dydaktyki oraz ma niebagatelne znaczenie dla nauczyciela realizującego zajęcia z edukacji dla bezpieczeństwa oraz wypełnia niewątpliwie w sferze merytorycznej niszę w dotychczasowym obszarze praktycznego wykorzystania nowoczesnych technologii kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa. Na korzyść autorki przemawia bogactwo podjętych wątków teoretycznych, które mogą świadczyć o dużej erudycji w obszarze dociekań naukowych w sferze edukacji dla bezpieczeństwa.
Małgorzata Gawlik-Kobylińska – doktor nauk społecznych w zakresie nauk o bezpieczeństwie Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Odbyła staż naukowy na temat transferu technologii w obszarze edukacji dla bezpieczeństwa w Advanced Distributed Learning (ADL) Initiative Co-Lab (Departament Obrony Stanów Zjednoczonych). Twórczyni kursów e-learningowych, scenariuszy, realizatorka projektów związanych z kształceniem młodzieży i dorosłych w zakresie nowych technologii.