OPIS
Poruszane zagadnienia omawiają zasady funkcjonowania w jednostce sektora finansów publicznych systemu kontroli zarządczej w procesie prowadzenia postępowań administracyjnych. W książce zaprezentowane zostały mechanizmy kontroli, które w sposób racjonalny powinny zapewnić zgodność działań organu z obowiązującymi przepisami prawa.
Czytelnik zapozna się z obowiązującą procedurą postępowań administracyjnych, jak i z praktycznym podejściem zastosowania w omawianym procesie standardów kontroli zarządczej obowiązujących w sektorze finansów publicznych.
W książce przedstawiamy:
zasady działania organów administracji publicznej z uwzględnieniem roli elementów kontroli zarządczej tj. środowisko wewnętrzne, zarządzanie ryzykiem, mechanizmy kontroli, informacja i komunikacja, znaczenie elementów kontroli zarządczej dla przestrzegania prawa strony, procedur prawnych, terminowości i przejrzystości postępowania, rodzaje rozstrzygnięć i środki kontroli rozstrzygnięć, ryzyka i ich skutki w procesie postępowania administracyjnego, wzorcowe check listy, umożliwiające kontrolę procesu postępowania administracyjnego, na każdym z etapów i pozwalające ujawnić luki proceduralne także w trakcie trwania postępowania, co pozwoli w zaocznym stopniu ograniczyć ryzyko błędu, najczęściej popełnianych błędów w postępowaniu administracyjnym, na przykładzie aktualnego orzecznictwa.
Główne korzyści
13 wzorów płyta cd dołączona do książki liczne przykłady z praktyki