OPIS
W książce opisano sposób organizacji i zachowania polskich przedsiębiorstw w okresie kryzysu. Zaprezentowane w niej wyniki badań pozwoliły na identyfikację cech przedsiębiorstw i zbioru dobrych praktyk, dzięki którym największe polskie przedsiębiorstwa przetrwały kryzys, a część z nich nawet poprawiła swoje wyniki. Autorzy wskazali postawy i zachowania przedsiębiorstw odpornych na kryzys w najważniejszych obszarach zarządzania, a także czynniki, które miały największy wpływ na wyniki ekonomiczne w kolejnych latach kryzysu. Szczegółowo omówili m.in.: • pojęcie kryzysu w przedsiębiorstwie oraz jego determinanty, • odporność polskich przedsiębiorstw na kryzys makroekonomiczny, • zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw w okresie kryzysu, • modele biznesowe przedsiębiorstw odpornych na kryzys, • potencjał zasobowy polskich przedsiębiorstw, • struktury przedsiębiorstw w czasie kryzysu, • przywództwo w sytuacji kryzysu, • kulturę organizacyjną w czasie kryzysu, • najważniejsze determinanty odporności przedsiębiorstw na kryzys, • metody pomiaru odporności na kryzys oraz autorski model odporności na kryzys. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla naukowców i badaczy, jak i praktyków zarządzania. Zawiera wartościowe sugestie, w jakich obszarach działania i w jakich rozwiązaniach zarządczych kryją się możliwości zbudowania odporności na kryzys.