OPIS
Książka „Szkoła czytania i pisania” przeznaczona jest dla uczniów rozpoczynających naukę w szkole. Zawarte w niej ćwiczenia z zakresu terapii pedagogicznej ułatwią dziecku poznanie i utrwalenie liter oraz opanowanie techniki czytania.
Opis proponowanych ćwiczeń w odniesieniu do każdej wprowadzonej litery: - wyjście z analizy i syntezy sylabowej w oparciu o materiał obrazkowy, - prezentacja liter pisanych i drukowanych: najpierw samogłoski, później spółgłoski i dwuznaki, - pisanie liter w liniaturze po śladzie, - czytanie sylab –połączeń spółgłoski z samogłoskami i odwrotnie, - czytanie podpisów pod obrazkami, - pisanie wyrazów umieszczonych pod obrazkiem – najpierw po śladzie, a potem samodzielnie, - ćwiczenia utrwalające rozumienie pojęć: głoska, litera, sylaba, wyraz i zdanie; utrwalenie obrazu graficznego liter. Rodzaje ćwiczeń z zakresu terapii pedagogicznej: - ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej i literowej zawsze w oparciu o materiał obrazkowy, - wyszukiwanie różnic między wyrazami o podobnej budowie graficznej, - wyszukiwanie wyrazów ukrytych w wyrazach, - odnajdywanie różnic między obrazkami, - wyszukiwanie podpisów pod rysunkami wśród wyrazów o podobnej grafice, - układanie podpisów z sylab, dobieranie brakującej sylaby, - wyróżnianie sylab potrzebnych do utworzenia nazwy obrazka.
Proste zrozumiałe polecenia, powtarzalność zadań oraz ćwiczenia w czytaniu i pisaniu metoda sylabową w oparciu o rysunek – to gwarancja sukcesu nawet wśród uczniów sześcioletnich rozpoczynających naukę w szkole.