Sztuka myślenia.

okładka

Sztuka myślenia.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

„Sztuka myślenia” – przeznaczona dla osób zainteresowanych doskonaleniem swojego życia i myślenia – jest zarazem poradnikiem, który może być pomocny w samodzielnym rozwijaniu logicznego i twórczego myślenia, jak również wykorzystywany w realizacji szkoleń i zajęć dydaktycznych na wszystkich uczelniach. Aby efektywnie myśleć, niezbędna jest wiedza o podstawowych zasadach logicznego myślenia, technikach i metodach rozwijania myślenia twórczego oraz o różnorodnych błędach i pułapkach myślenia. Błedy myślenia powszechnie wykorzystywane są w reklamie, a merytoryczny dyskurs polityczny coraz częściej zastępują fajerwerki chwytów erystycznych i sztuczek socjotechnicznych. Stąd też jedynie wiedza o stosowanych manipulacjach może pozwolić na skuteczną obronę i w pełni swiadome uczestnictwo w życiu społeczno-politycznym. Warto wspomnieć, że już Tadeusz Kotarbinski alarmował, przestrzegając przed zgubnymi skutkami wycofania ze szkół zajęć logiki. Wydaje się, że konsekwencje owego eksperymentu, przeprowadzonego w naszym kraju ponad piećdziesiąt lat temu, ponosimy do dziś. Jak podkreśla Maria Łojewska-Krawczyk, obecny system edukacyjny, poprzez kładzenie nadmiernego nacisku na pamięciowe przyswajanie wiedzy i testowe jej sprawdzanie, przyzwyczaja młodzież do konwergencyjnego sposobu myślenia i poszukiwania jedynej właściwej odpowiedzi. Podejście takie skutkuje bezmyślnością i jest destrukcyjne dla rozwoju kreatywnego, otwartego na nowe możliwości myślenia. Stąd, tak istotna dla europejskiej przyszłości naszego kraju kreatywność i innowacyjność, wymaga również świadomej wiedzy nie tylko o rodzajach, zasadach i technikach, ale i blokadach rozwoju twórczego myślenia. Oddajac „Sztukę myślenia” w ręce Czytelnika mamy nadzieję i pewność, że zmiana jest możliwa, gdyż bierze początek – jak wszystkie zmiany – w naszym umyśle. Eliza Anna Hanisch Fundacja CerLiK Centrum Rozwoju Logicznego i Kreatywnego Myślenia

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:145x205 mm
  • Liczba stron:252
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788377982242
  • Data wydania:1 wrzesień 2015
  • Numer katalogowy:282814

PRODUKT NALEŻY DO KATEGORII

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher