OPIS
Podręcznik jest rodzajem podróży po różnych obszarach problematyki kultury. Punkt wyjścia stanowi szeroko rozumiane pojęcie kultury jako całokształtu ludzkiej działalności. Dzięki temu nauczyciel po omówieniu pierwszych, podstawowych zagadnień związanych z definiowaniem kultury może wraz z uczniami wybierać lekcje o tematyce najbardziej ich interesującej. W tym sensie podręcznik ma układ „otwarty”, co niewątpliwie pozwala uczniom rozwijać własne zainteresowania.Struktura podręcznika jest przejrzysta. Wyznacza ją podział na trzy części, z których każda obejmuje lekcje zgrupowane wokół jednego dominującego wątku. W pierwszej części omówiono zagadnienia poświęcone różnym znaczeniom pojęcia kultury (uczenie się kultury, jej wpływ na zachowanie się człowieka, problematyka kontrkultury, subkultur młodzieżowych i społeczności internetowych, globalizacja kultury). W drugiej części podręcznika znalazły się lekcje poświęcone kulturze artystycznej, czyli sztuce (przeobrażenia związane z awangardą pierwszej połowy XX wieku i jej wpływ na sztukę współczesną, problematyka współczesnego teatru, tańca, muzyki i kina, zacieranie się granic między kulturą wysoką a popularną). Ostatni dział zawiera lekcje dotyczące roli mediów we współczesnej kulturze (telewizja, wpływ internetu na kulturę, multimedia i reklama).
Podręcznik dostosowany do wieloletniego użytku.