OPIS
Książka problematyzuje proces twórczy, działania podejmowane przez artystki, które mogą być rozpatrywane w kontekście historii sztuki, jej kanonów, kryteriów. Pracę określają również warunki społeczno-ekonomiczne i kulturowe hierarchie wartości, dominujące w danym czasie i miejscach. Tytułowe genealogie są rozumiane z jednej strony jako historie pokrewieństw, zbliżeń, analogii czy opozycji konstytuujących się w dziejach pracy twórczej. Z drugiej strony - pojawia się odniesienie do koncepcji Michela Foucaulta, w której genealogia jest metodą badania kultury, pytającą o sposoby formowania się rozmaitych dyskursów, warunki ich istnienia, towarzyszące im normy. Książka jest próbą przyjrzenia się określonym trybom pracy, sposobom wytwarzania - rozproszonej w różnych systemach odniesień - władzy produkowania domeny przedmiotów oraz ich afirmacji i negacji. Składa się z prac takich artystek jak: Agnieszka Brzeżańska, Magdalena Franczak, Agnieszka Grodzińska, Anna Okrasko a także wyposażona została w teksty krytyczne, fragmenty różnych powieści i naukowych publikacji oraz dokumentację wystawy.