OPIS
Rozwój rynku nowych technologii sprawia, że kluczową rolę w zarządzaniu przedsięwzięciami odgrywają standardy, ponieważ tylko one mogą umożliwić sprawne współdziałanie wielu organizacji w opracowywaniu wspólnego projektu, skoordynowanego współdziałania dostawcy i nabywcy produktu lub usługi oraz stałego podnoszenia jakości świadczonych usług. Stosowanie standardów przez organizacje w odniesieniu do określonego systemu umożliwia ustanowienie wspólnej terminologii oraz wskazanie przepływu informacji i interfejsów pomiędzy zaangażowanymi w realizację projektu organizacjami.
Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie czytelnikowi podejścia, jakie jest stosowane do zarządzania systemami i usługami w świetle istniejących norm opracowanych przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO). Wspólną cechą omawianych tu norm jest stosowanie procesów, które są zbiorem zdefiniowanych działań.
Książka jest przeznaczona dla wszystkich osób zainteresowanych tworzeniem systemów i świadczeniem usług IT.