OPIS
Wielkie muzyczne wydarzenie, a zarazem jedna z najciekawszych płyt w dyskografii Macieja Maleńczuka. Absolutny powrót do korzeni muzyki, ponownie w towarzystwie zespołu Psychodancing. Sam projekt jest niezwykły w dorobku artysty, który choć niejeden raz udowodnił, że jest mistrzem interpretacji, to jak dotąd nigdy nie zmierzył się z autorem takim jak Włodzimierz Wysocki. Płyta zawiera jedenaście pieczołowicie wybranych z bogatego dorobku Wysockiego utworów, przetłumaczonych i zinterpretowanych w mistrzowski sposób przez Maleńczuka. Tematycznej różnorodności tekstów towarzyszy spójna rozmaitość muzyki. Rzępolący styl rosyjskiej siedmiostrunnej gitary Wysockiego nigdy mi nie odpowiadał - jak pisze we wstępie do płyty Maciej Maleńczuk. Mając swój Psychodancing - zespół, który wedle jego słów, składa się "z samych utalentowanych muzyków" - sformułował zadanie w prosty sposób: Tym diamentom [czyli wierszom] należy się oprawa. Jak obiecali tak też zrobili. Oprawili: w bluesy "Mikrofon" i "Manekiny", blue-grass i country "Czerwone, zielone" i "Ten, kto wcześnie z Tobą był". "Gips" i "Straszny Dom" mogłyby z pewnością znaleźć się na jednej z płyt zespołu Maćka Maleńczuka - Homo Twist, "Neutralne Tango" i "Swobodne spadanie" najbliższe są stylistyce znanego już wszystkim Psychodancingu, "Moskwa Odessa" być może na którejś z płyt Pudelsów, a do tego jeszcze punkowy "Bokser"! Perły i diamenty w witrynie jubilera! Jubilerami byli: Maciek Muraszko – kierownik muzyczny, perkusja Kuba Frydrych – gitary wszelakie, Andrzej Laskowski – gitara basowa i kontrabas, Grześ Stasiuk – fortepiany. No i On. Stąd Maleńczuka.