OPIS
Inwestorski marketing-mix to pewna filozofia innego sposobu spojrzenia na spółkę i inwestorów na rynku kapitałowym. Instrumenty sygnalizacji to działania zarządu podejmowane w różnych obszarach finansów spółki, z którymi nieodłącznie wiążą się nowe informacje przekazywane uczestnikom rynku akcji. Głównym celem książki jest ocena i porównanie skuteczności stosowania czterech instrumentów sygnalizacji: •niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej, •ogłoszenia podziału akcji, •ogłoszenia programu skupów akcji, •ogłoszenia wypłaty dywidendy w komunikacji spółek akcyjnych z inwestorami na rynkach akcji na przykładzie GPW w Warszawie. Do najważniejszych zalet publikacji należą: •interdyscyplinarny charakter opracowania (połączenie elementów inwestorskiego marketing-mixu z elementami rynku kapitałowego), •tematyka, czyli mało zbadany obszar ekonomii, którym jest teoria sygnalizacji instrumentów rynku kapitałowego, •porównanie skuteczności czterech instrumentów sygnalizacji za pomocą trzech miar, •przytaczanie wyników badań zrealizowanych w innych krajach, •oparcie opracowania na bogatej literaturze przedmiotu, w tym obcojęzycznej. (…) książka Katarzyny Mamcarz jest z całą pewnością pozycją przydatną dla inwestorów, spółek, a także szerzej – dla całej społeczności finansowej. Podjęty temat zaprezentowano w sposób adekwatny, a skomplikowana tematyka rynku finansowego została przedstawiona w relatywnie przystępny sposób, co powinno sprzyjać rozszerzeniu kręgu czytelników. Prof. dr hab. Danuta Dziawgo Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu