Na tę chwilę fani czekali długie 3 lata. Trzy lata pytań powtarzanych do znudzenia: kiedy, kiedy, kiedy, kiedy… Niewiele jest na świecie powieści, które w podobny sposób nie poddają się zapomnieniu.
To irytujące, kiedy coś odrywa Cię od lektury dobrej książki, prawda? Zawsze, kiedy musiałem przerywać lekturę PLO, byłem wściekły. To świetna powieść.
Tomasz Kołodziejczak
Pan Lodowego Ogrodu – finałowy, czwarty tom cyklu, ozdobionego kompletem nagród przyznawanych w polskiej fantastyce. Sztandarowe dzieło pisarza z legendarnego "Klubu tfurcuff", grupy której prace złożyły fundament pod współczesną polską fantastykę. Kontynuacja historii uznanej przez portal Onet za "fantastyczną powieścią dziesięciolecia 2000-2010".
Mnożąc realizm przez fantastykę, Grzędowicz osiąga efekt jeszcze większego autentyzmu.
Jacek Dukaj
Ten cykl to właściwie jeden wielki, literacki popis możliwości kreacji współczesnego pisarza popkulturowego. Faszerowany efektami blockbuster z przesłaniem sprowadzony do postaci książki. Perspektywa opisu zmieniająca się w zależności od tempa akcji, wielotorowa fabuła, słowa kreślące dziwaczny, szalony wręcz obraz rodem z sennych widziadeł Hieronima Boscha. Supertechnologia w bezpardonowym pojedynku z magią. Akcja gna przez świat, który nie jest jedynie płaską dekoracją służącą za tło zmagań herosów. Odkrywamy skomplikowany mechanizm z barierami kulturowymi, obsesjami i pragnieniami, który zachowuje prawo do istnienia i funkcjonowania nawet bez galerii pierwszoplanowych postaci.
To już nie jest tylko forma rozrywki. Jarosław Grzędowicz błyskotliwie udowadnia, że uniwersalnym popowym kodem pisarz może mówić o rzeczach fundamentalnych i prowokować do wyciągania wniosków.
Taki jest Pan Lodowego Ogrodu. Porywająca opowieść o konsekwencjach popełnionych czynów.
Cudo! Jarosław Grzędowicz z rozmachem stworzył rewelacyjny, kompletny, wiarygodny (co jest nie lada wyczynem w przypadku powieści fantastycznej) świat oraz genialnych, realistycznych i interesujących bohaterów, a także wykorzystał wspaniałe pomysły na niezwykłe przedmioty (i nie tylko) towarzyszące postaciom oraz zaskakujące, ciekawe, nieprzewidywalne wydarzenia. Jestem pod ogromnym wrażeniem niesamowicie plastycznych i realistycznych opisów oraz zachowań bohaterów – czytając tę powieść, ma się wrażenie, że taka historia jak najbardziej mogłaby mieć miejsce. Akcja jest znakomita – zaskakująca, ciekawa i wciągająca, nie nudziłam się nawet przez chwilę. Nie można też zapomnieć o świetnie skonstruowanym klimacie niepokoju i narastającym oczekiwaniu na kolejne wydarzenia, a także naprawdę bardzo dobrym warsztacie autora. Czwarty tom „Pan Lodowego Ogrodu” nie zawiódł - jest świetny! POLECAM!