Bez boga kościoła i zasad.

okładka

Bez boga kościoła i zasad.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

W sytuacji, gdy w powszechnym, także medialnym obiegu, istnieje wiele opinii na temat religijności młodzieży, prezentujemy Państwu książkę, będącą wynikiem dokładnych badań i pomiarów nad kondycją religijną i moralną polskich osiemnastolatków. Jej treść, z jednej strony przypomina współcześnie używane etykiety, którymi określani są młodzi, a z drugiej nie tylko je przewyższa i uzasadnia, lecz prezentuje wewnętrzne zróżnicowanie współczesnego momentu religijności młodych. Obecna religijność jest bowiem zjawiskiem tak inspirującym, że warta jest nie tylko publicystycznych intuicji i medialnych etykiet, ale rzetelnych, naukowych badań. Takie analizy są w Polsce w sposób stały prowadzone. Istnieje w nich jednak swoista luka: nie obejmują swym zakresem małych miast i obszarów wiejskich. A to przecież małe miasta i otaczające ich osady są trwałym elementem polskiego krajobrazu. To tam wychowuje się wielu osiemnastolatków, uczy, zakochuje, chodzi do kościoła i na wagary. To mieszkańcy małych miast zasilają miasta duże i wielki: osiedlając się w nich, podejmując pracę, uczestnicząc w dobrach kultury i ożywiając życie religijne. To właśnie w tych małych środowiskach, zakorzenionych w lokalności i regionalizmach, pierwszy raz dochodzi do spotkania ze światem w wymiarze globalnym: poprzez media, obserwowanie walki zorganizowanych grup przestępczych, czy wymuszone wyjazdy zarobkowe. W małym mieście krzyżuje się to co lokalne i globalne, to co emocjonalne i racjonalne, to co swojskie i bliskie oraz obce i nieznane. Dlatego środowiska małych miast są szczególnie inspirujące dla poszukiwacza prawdy o świecie, o religijności i wartościach. Niniejsza książka stanowi bogactwo wiedzy na temat religijności młodych jednego z miast Mazowsza w jej wielu skomplikowanych wymiarach i uwarunkowaniach. W tym kompleksowym opracowaniu uniknięto pokus nadmiernego przeintelektualizowania a równocześnie autor nie osiadł na mieliznach nadmiernej skrótowości i banalnych wniosków. Nie jest ona , z jednej strony „cmentarzyskiem danych” uzyskanych w trakcie badań ankietowych, z drugiej – zbiorem teorii, które nie doczekały się i nie doczekają potwierdzenia.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:165x240 mm
  • Liczba stron:512
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788377200131
  • Data wydania:7 luty 2012
  • Numer katalogowy:177539

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher