OPIS
Praktyczny podręcznik tworzenia aplikacji na systemy iOS i Mac OS X!
-
Techniki definiowania klas i sposoby wysyłania komunikatów do obiektów
-
Praca z typami danych, pętlami, klasami i obiektami
-
Korzystanie z bibliotek Foundation oraz Cocoa i Cocoa Touch
Tak jak iPhone, iPad czy iPod Touch błyskawicznie stały się obiektem pożądania milionów ludzi na całym świecie, tak samo szybko rynek upomniał się o specjalistów od tworzenia aplikacji na te innowacyjne urządzenia. Mimo że od 2007 roku, gdy Apple opublikowało zaktualizowaną wersję języka Objective-C, oznaczoną jako 2.0, minęło już trochę czasu, programistów znających ten język wciąż jest niewielu, a zapotrzebowanie na programy dla systemów iOS i Mac OS X stale rośnie. Warto zatem opanować ten potężny język, zarazem prosty i oferujący ogromne perspektywy zawodowe. Zwłaszcza że można go wykorzystać także na wielu innych platformach z kompilatorem gcc, a więc między innymi w systemach Unix, Linux i Windows.
Oto książka stworzona z myślą o programistach stawiających pierwsze kroki w języku Objective-C. Do wykorzystania zawartej tu wiedzy nie jest potrzebna znajomość języka C ani żadnego innego obiektowego języka programowania. Podstawą do nauki są dziesiątki ciekawych przykładów i ćwiczeń, ilustrujących użycie poszczególnych cech i ułatwiających zrozumienie poznawanych zagadnień. Książkę podzielono na trzy części. Pierwsza zawiera podstawowe wiadomości na temat języka Objective-C 2.0, a w drugiej znajdziesz opis klas dostępnych w bibliotece Foundation. Część trzecia poświęcona została niezwykle ważnym bibliotekom Cocoa i Cocoa Touch. Na końcu książki zamieszczono kurs pisania programów dla systemu iOS przy użyciu Software Development Kit iOS oraz biblioteki UIKit. Poznaj Objective-C i czerp z tego korzyści!
-
Proces tworzenia pierwszego programu w języku Objective-C
-
Klasy, obiekty i metody, czyli podstawy programowania obiektowego
-
Typy danych i wyrażenia oraz sposoby ich używania w programach
-
Rodzaje pętli, których można używać w programach: for, while i do
-
Szczegółowy opis technik pracy z klasami i obiektami
-
Wprowadzenie do pojęcia dziedziczenia
-
Polimorfizm oraz typowanie i wiązanie dynamiczne
-
Techniki inicjacji obiektów, bloki, protokoły, kategorie, preprocesor oraz niektóre elementy języka C
-
Obiekty liczbowe i łańcuchowe, kolekcje, systemy plików
-
Techniki zarządzania pamięcią oraz proces kopiowania i archiwizowania obiektów
-
Wprowadzenie do Cocoa i Cocoa Touch
-
Pisanie programów dla systemu iOS i wprowadzenie do SDK iOS oraz biblioteki UIKit
Zacznij pisać własne, funkcjonalne programy na iPhone...a, iPada oraz iPoda Touch!
Stephen G. Kochan jest autorem lub współautorem kilku uznanych książek na temat języka C, między innymi Programming in C, Programming in ANSI C i Topics in C Programming, a także kilku publikacji dotyczących Uniksa, np. Exploring the Unix System i Unix Shell Programming. Pisze programy dla komputerów Macintosh od samego początku ich istnienia, a więc od roku 1984, kiedy pojawił się pierwszy Mac. Napisał książkę Programming C for the Mac wydaną w serii Apple Press Library, a także książkę Beginning AppleScript.