OPIS
Podręcznik akademicki do nowego - wprowadzonego zgodnie z wytycznymi procesu bolońskiego - obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania. Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują: * klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną i systemową), * neoklasyczne idee kształtowania się koncepcji zarządzania, * uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji i wynikające z nich paradygmaty współczesnych koncepcji zarządzania, * koncepcje zorientowane na jakość (TQM, Six Sigma), * ewolucyjne i radykalne podejście do zmian w organizacji (Kaizen, Reengineering), * koncepcje zorientowane na klienta (Marketing, CRM), * koncepcje zorientowane na współdziałanie (Organizacja sieciowa, Organizacja wirtualna), * koncepcje wyszczuplania organizacji (Lean Management, Outsourcing), * koncepcje zorientowane na wiedzę (Knowledge Management, Organizacja ucząca się, Zarządzanie innowacjami). Autorzy książki wskazują najważniejsze kierunki ewolucji w zakresie koncepcji zarządzania w odniesieniu do poglądów tradycyjnych, co może prowadzić do zachowania równowagi miedzy nowoczesnością i tradycją w zarządzaniu oraz między zmianą i stabilnością w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Z tego powodu uważam, że recenzowany podręcznik zasługuje na wyróżnienie. Prof. dr hab. Kazimierz Krzakiewicz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu