OPIS
Wstęp Społeczne konteksty rozwoju internetu to temat szeroko omawiany przez nauki społeczne, a publikacji poświęconych tej tematyce wciąż przybywa. Wybraliśmy więc dobry moment, by za sprawą różnorodnych tekstów zgromadzonych w niniejszym tomie zaprezentować własny punkt widzenia. Nie wynajdujemy wprawdzie istotnych dla nauk społecznych zagadnień, ale rzucamy hasło, ale próbujemy, mimo świadomości nikłego znaczenia nas samych i - być może - podejmowanych przez nas tematów. Zatem niech poniższe prace tak właśnie będą potraktowane: jako próba, jako refleksja, jako ”rzut oka”, niedoskonałego, ludzkiego, jako impresja młodych badaczy lub osób aspirujących do osiągnięcia stopnia naukowego. Ze względu na różnorodność społeczno-internetowych zagadnień teksty zostały wybrane według pewnego rodzaju pedagogicznego klucza, tak by wprost lub pośrednio zazębiały się z pedagogicznym myśleniem bądź były bodźcem do dalszych rozważań pedagogicznych.