OPIS
Mija piętnasty rok transformacji polskiej gospodarki.
Jak poradziły sobie polskie przedsiębiorstwa z wyzwaniami gospodarki rynkowej?
Jak zmieniły swoje strategie, relacje z klientami i dostawcami, metody walki konkurencyjnej?
W jakim stopniu przekształciły swoje struktury organizacyjne i procedury, czy wymieniły lub zreformowały swoją kadrę?
Czy w wyniku procesów przystosowawczych polskie przedsiębiorstwa osiągnęły poziom konkurencyjności pozwalający im skutecznie stawić czoło zagranicznym korporacjom?
Na to i wiele innych pytań odpowiada ta książka. Procesowi transformacji przez cały czas towarzyszyli naukowcy, śledząc i analizując proces przemian i zachowania polskich przedsiębiorstw. Wykorzystując wyniki badań kilkudziesięciu zespołów badaczy z całej Polski, autorzy książki naświetlili różne problemy transformacji widzianej oczami przedsiębiorców. Pewne powtarzające się, charakterystyczne dla ostatnich kilkunastu lat zachowania strategiczne przedsiębiorstw złożyły się na empiryczny model strategii polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji.