OPIS
Książka jest bardzo interesująca i porusza wyjątkowo nowatorskie wątki. Autorzy poprawnie odczytują i interpretują koncepcje dotyczące porażek prezentowanych organizacji. Poruszana tematyka wydaje się być bardzo aktualna, a obszar badawczy dotychczas mato eksplorowany. Książka zwraca uwagę na liczne niepokojące praktyki oraz zdarzenia powodujące upadki firm, które to stanowią szerokie pole do dalszych badań.
W literaturze odnaleźć można liczne publikacje dotyczące najlepszych praktyk (np. Tom Peters, Jim Collins, Norah Kapłan). Tym samym pojawiła się luka poznawcza dotycząca organizacji borykających się z kryzysami. Śledząc różnorodne publikacje napotkać można jedynie krótkie opisy porażek marek (Matt Haig), bądź produktów (Seth Godin), natomiast trudno dotrzeć do analiz porażek całych organizacji. Tym samym należy podkreślić, iż książka stanowi trafną próbę wypełnienia powstałej niszy.
Licznie wymienione tu badania dowodzą autentyczności oraz rangi prezentowanych zjawisk. Szeroko prezentowane rozliczne wskaźniki i dane finansowe wskazują na rzetelne podejście do omawianego problemu.
Bardzo dużym walorem publikacji jest trafne wychwytywanie w toku prezentacji błędów popełnianych przez organizacje oraz luk prawnych, które zwykle traktowane jako szansa, mogą być istotnym zagrożeniem dla funkcjonowania organizacji.