OPIS
SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie
1. Elementy języka Object Pascal
1.1. Struktura programu
1.1.1. Program główny
1.1.2. Moduły
1.1.3. Proste przykłady
1.2. Jednostki leksykalne w języku Object Pascal
1.3. Typy danych
1.3.1. Typy proste
1.3.2. Typy strukturalne - tablicowe, rekordowe, zborowe, pilkowe
1.3.3. Typy łańcuchowe
1.3.4. Typywskaźnikowe, proceduralne, wariantowe
1.4. Zmienne
1.4.1. Zmienne statyczne i dynamiczne
1.4.2. Zmienne lokalne i globalne
1.5. Stałe
1.6. Wyrażenia
1.6.1. Priorytety operatorów
1.6.2. Operatory
1.7. Instrukcje
1.7.1. Instrukcja przypisana
1.7.2. Instrukcja złożona
1.7.3. Instrukcja warunkowa
1.7.4. Instrukcja wyboru case
1.7.5. Instrukcje pętli
1.7.6. Instrukcja wiążąca with
1.8. Procedury i funkcje
1.8.1. Przekazywanie parametrów przez wartość
1.8.2. Przekazywanie parametrów przez zmienną
1.8.3. Przekazywanie parametrów przez stałą
1.8.4. Przekazywanie parametrów przez tablice otwarte
1.8.5. Procedury i funkcje rekurencyjne
1.8.6. Przeciążenie procedur i funkcji
1.9. Dynamiczne struktury danych
2. Aplikacje konsolowe w Delphi
2.1. Tworzenie aplikacji konsolowych
2.2. Wprowadzanie danych i wyświetlanie tekstów oraz liczb
2.3. Obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych
2.4. Wykorzystanie instrukcji warunkowych
2.5. Stosowanie instrukcji iteracyjnych
2.6. Obliczanie wartości ciągów liczbowych - sumy i iloczyny
2.7. Generowanie liczb losowych
2.8. Operacje na tablicach jednowymiarowych
2.8.1. Wypełnianie tablicy liczbami
2.8.2. Operacje arytmetyczne na elementach tablic
2.8.3. Wyszukiwanie elementów w tablicy
2.8.4. Sortowanie elementów tablic
2.9. Operacje na tablicach dwuwymiarowych
2.9.1. Wypełnianie tablic dwuwymiarowych
2.9.2. Operacje arytmetyczne
2.9.3. Zamiana elementów tablicy, obrót tablicy
2.9.4. Wartość maksymalna i mininmalna elementu w tablicy
2.10. Pliki dyskowe
2.10.1. Tworzenie plików tekstowych
2.10.2. Czytanie plików tekstowych
2.10.3. Modyfikacja plików tekstowych
2.10.4. Piki elementowe
2.10.5. Pliki rekordów
2.10.6. Operacje związane z folderami plików
2.11. Procedury i funkcje
2.12. Program z modułem
2.13. Aplikacja konsolowa z obiektami
3. Aplikacje okienkowe w Delphi
3.1. Struktura programu
3.2. Zmienne globalne i pola kasy
3.3. Standardowe Wwłaściwości komponentów
3.4. Standardowe zdarzenia
3.5. Podstawowe składniki aplikacji
3.5.1. Okno aplikacji
3.5.2. Ikona aplikacji
3.5.3. Etykiety i przyciski
3.5.4. Przyciski
3.6. Menu główne i podręczne
3.6.1. Wielkopoziomowe menu główne
3.6.2. Menu podręczne
3.7. Wprowadzenie i wyświetlanie danych
3.7.1. Funkcje konwersji liczb, formatowanie liczb rzeczywistych
3.7.2. Okienka edycyjne - komponenty TEdit i TMaskEdit
3.7.3. Okienko InputBox, InputQuery
3.8. Wybrane komponenty interfejsu uzytkownika
3.8.1. Okna dialogowe z karty Dialogs
3.8.2. Listy wyboru - komponenty TListBox i TComboBox
3.8.3. Prosty edytor - komponent TMemo
3.8.4. Przyciski opcji i przyciski wyboru
3.8.5. Komponent TImage
3.8.6. Komponent TScrollBar i TProcessBar
3.8.7. Komponent TTimer
3.8.8. TStatusBar
3.8.9. KOmponenty do wyboru daty i czasu TDate TimePicker i TMonthCalendar
3.8.10. Zakładki TTabControl i TPageControl
3.8.11. Tabele - komponent TStringGrid
3.8.12. Wykresy - komponent TChart
3.9. Operacje na plikach dyskowych
3.9.1. Zapis danych do pliku dyskowego
3.9.2. Odczyt danych z pliku
3.10. Grafika
3.10.1. Podstawowe procedury i funkcje graficzne
3.10.2. Zdarzenia wykorzystywane w grafice
3.11. Dynamiczne tworzenie komponentów
3.12. Obsługa wyjątków w Delphi
4. Elementy programowania obiektowego w języku Object Pascal
4.1. Filozofia obiektowości
4.2. Klasy i obiekty
4.2.1. Cech programowania obiektowego
4.2.2. Hierarchia klas w jężyku Object Pascal
4.2.3. Typ obiektowy
5. Apilkacje obiektowe w Delphi
5.1. KOmponent przełącznik
5.2. Klasa trójkątow
5.3. Przykład dziedziczenia - klasa TPunkt i TPunktKolor
5.4. Klasa TKonto
5.5. Przykład wykorzystywania metody wirtualnej
5.6. Podstawowe operacje na dynamicznych strukturach danych