OPIS
-
Świetnie udokumentowany i napisany portret niezależnej kobiety o wielkim talencie, która walczyła o swoje prawa w męskim świecie
-
Fascynująca historia jednej z pierwszych malarek Europy, postaci mało znanej szerszej publiczności
-
Wyrazista bohaterka o feministycznych przekonaniach
W dniu, w którym Artemizja Gentileschi przychodzi na świat, Caravaggio zaczyna osiągać pozycję jednego z najważniejszych malarzy epoki. Orazio, ojciec dziewczynki, należy do grona jego uczniów. Nie osiągnie sławy swojego mentora, ale on i jego synowie będą utrzymywali się z obrazów.
Na początku XVII wieku malarstwo jest sztuką zarezerwowaną dla mężczyzn: kobieta nie może zostać członkiem Akademii, ani podpisywać obrazów, nawet jeśli jest ich autorką. Nie może brać za nie pieniędzy.
A właśnie tym chce zajmować się Artemizja obserwująca ojca i braci, sprzątająca w ich pracowni, myjąca pędzle, którymi potrafi posługiwać się nie gorzej niż oni.
Droga do spełnienia marzeń będzie jednak długa i niezwykle trudna. Artemizja Nathalie Ferlut i Tamii Baudouin to świetnie udokumentowany i napisany portret niezależnej kobiety o wielkim talencie, wybitnej malarki epoki baroku.
Tamia Baudouin / rysunki
Studia artystyczne rozpoczęła od dwóch lat spędzonych w szkole im. Emile’a Cohla, następnie kontynuowała naukę w brukselskiej Ecole Superieure des Arts Saint-Luc. Obecnie w całości pochłania ją rysowanie. Specjalizuje się w komiksie, ale pracuje też nad zleceniami ze świata mody. Jest wielką fanką komiksów – oprócz ich tworzenia bardzo dużo czyta, nie zwracając uwagi, czy to tytuły niezależne, czy mainstreamowe. Mieszka w Japonii.
Nathalie Ferlut / scenariusz
Urodziła się 26 listopada 1968 roku na południu Francji. Po maturze ze sztuk plastycznych w Nîmes studiowała w Montpellier na wydziale literatury, gdzie zdobyła dwa dyplomy: z historii sztuki oraz technik audiowizualnych. Od 10 lat mieszka w Angoulême, gdzie zaczynała od wizyt w pracowni komiksowej miejscowej szkoły plastycznej. Przez chwilę pracowała przy filmach animowanych, jest też autorką wielu plakatów, grafik i kartek okolicznościowych, a także ilustracji publikowanych co miesiąc w magazynie „Journal de Minnie”. Od 1990 roku regularnie udziela się w licznych inicjatywach poświęconych komiksowi, skierowanych zarówno do dzieci, jak i dorosłych, pisze scenariusze i rysuje. Wielbicielka czarno-białego kina oraz staromodnych komedii muzycznych („Deszczowa piosenka”!), uwielbia Joséphine Baker, a także piosenkarza i kompozytora Charlesa Treneta, któremu kiedyś chciałaby poświęcić komiks. Inspirująco działa na nią również świat baśni Andersena