OPIS
Bezkompromisowa wizja upadku cywilizacji. W niedalekiej przyszłości wirus atakuje konsumentów wyrobów mięsnych. Ogólnoświatowa pandemia dziesiątkuje rasę ludzką. Mięsożerni ewoluują do postaci bezwzględnych drapieżników polujących na inne kręgowce. Stają na szczycie piramidy pokarmowej.
W Buenos Aires ostatni żywi wegetarianie stają do walki o przetrwanie. Schronienie w budynku Muzeum Ewolucji pozwala roślinożernym przegrupować siły i odkryć, że są przez coś obserwowani. Natura nie powiedziała bowiem ostatniego słowa...
Komiks dla czytelników o mocnych nerwach i żołądkach, ceniących oryginalną fabułę i postapokaliptyczny klimat, a także nadzwyczaj wysoką jakość ilustracji.
Komiks ukazuje się w Polsce niespełna miesiąc po premierze światowej w Buenos Aires.
Od autora:
W 1994 po raz pierwszy narysowałem bohaterów z komiksu Szkielet. Wówczas historia nosiła tytuł Mięsożerca i ukazała się w siedmiu częściach na łamach argentyńskiego czasopisma Catzole. Był to pierwszy komiks, który opublikowałem w formie papierowej, a sama opowieść i rysunki były dalekie od profesjonalizmu. Jednak to na łamach tego czasopisma pojawili się po raz pierwszy: Szkielet,
Debora (wtedy brakowało jej tylko dłoni) i zagadkowy Gryzomózgowiec. W roku 2012 Matías Timarchi, wydawca OVNI Press, zlecił mi wykonanie pewnej krótkiej historii do antologii o zombie. Długo nad nią myślałem, ale nie przychodził mi do głowy żaden pomysł. Wtedy przypomniałem
sobie o moich bohaterach. Wcześniej Mięsożerca nie dotyczył tematu zombie jednak, owszem, miał wiele wspólnego z apokalipsą. Ta nowa opowieść jest zupełnie odmienna od oryginalnego Mięsożercy, lecz duch tamtych czasów jest w niej nadal obecny. Po tylu latach moi dawni bohaterowie powracają nieco odmienieni, ale jestem pewien, że teraz zostaną na papierze znacznie dłużej.
Salvador Sanz
Salvador Sanz urodził się w Buenos Aires w 1975 roku. W swoim rodzinnym mieście ukończył Akademię Sztuk Pięknych z tytułem magistra rysunku. Następnie został wykładowcą malarstwa w Akademii Prilidiano Pueyrredón. Studiował też w szkole komiksu i szkole filmowej. W 1994 roku, jako autor i redaktor, uczestniczył przy tworzeniu magazynu Catzole. Zajmował się animacją przy produkcji filmów animowanych, m.in. Marsjanina Mercano. Za Gorgonas otrzymał liczne nagrody, m.in. za najlepszy film krótkometrażowy na festiwalu Comic-Con 06 w Stanach Zjednoczonych. W 2006 roku zadebiutował komiksem Legión, opublikowanym w Argentynie, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych. W latach 2007-2010 jego dwie obszerne powieści graficzne: Nocturno i Angela Della Morte ukazały się w Argentynie, Brazylli oraz we Włoszech. Od 2012 roku pracuje nad komiksami REC:0, ilustracjami do Zewu Cthulhu Howarda Phillipsa Lovecrafta oraz do Solomona Kane’a Roberta Howarda. Jego najnowsza powieść graficzna Szkielet zostanie wydana w 2016 roku równocześnie w Argentynie i w Polsce. Sanz prowadzi też warsztaty z rysunku komiksowego, tworzy scenorysy na potrzeby kina i reklamy. Polscy czytelnicy znali go dotychczas z brawurowej noweli graficznej Dziupla, której scenariusz jest oparty na autentycznych relacjach mieszkańców warszawskiej Pragi. Nowela ta pochodzi ze zbioru Praga Gada. O pokoju Wydawnictwa Fundacji Animacja.