Czy wszechobecna wojna z terroryzmem sprawi, że górę wezmą podejrzenia i obawy?
Powstały na podstawie sztuki teatralnej komiks Colina Wilsona i Toma Taylora to koncepcyjny majstersztyk, w którym twórcy na co dzień pracujący dla korporacyjnych gigantów (DC Comics, Dark Horse) dają się poznać od nowej strony.
Nowozelandczyk, Colin Wilson pracował w Europie m.in. przy takich seriach jak La Jeunesse de Blueberry, czy Dans l'Ombre du Soleil. W USA jego rysunki towarzyszyły wydanym także w Polsce przez Egmont komiksom Star Wars - Star Wars Komiks - Wydanie specjalne 4/2010 - Rebelia: Drobne Zwycięstwa i Star Wars - Dziedzictwo: Kawałki. Tom 2.
Tom Taylor jest znany w Australii jako autor krótkich sztuk teatralnych (Teczka powstała na podstawie najpopularniejszej z nich), a miłośnikom komiksu dał się poznać m.in. jako autor scenariusza do Injustice: Gods Among Us.
Dwóch artystów z Antypodów stworzyło prostą historię o tym jak pewna znaleziona na dworcowym peronie teczka sprawia, że czujemy irracjonalny (czy na pewno?) strach. To opowieść o tym, co wprowadził terroryzm w nasze życie - podejrzliwość i niepewność.
Jak poradzić sobie w takiej sytuacji? Wsiąść do pociągu czy zaalarmować służby porządkowe? Jak zracjonalizować strach? Na te pytania próbują odpowiedzieć Autorzy.
Recenzje:
Podobnie jak w "Strażnikach", również tutaj na niemal każdej stronie wykorzystano prosty układ dziewięciu kadrów, ale na to czytelnik nie zwróci większej uwagi. Na pozór mamy tu tylko dwoje ludzi rozmawiających ze sobą w podmiejskiej scenerii, jednak wizja świata wykreowana w komiksie pochłania bez reszty.
Comic Book Jesus
Połączenie teczek, opóźnionych pociągów i niezobowiązujących pogaduszek tworzy jeden z najlepszych komiksów roku! Pośród dzieł, które było mi dane przeczytać, Taylor i Wilson jako jedni z nielicznych stworzyli komiks, w którym napięcie sięga zenitu.
The Outhouse.com
Ten komiks powinno się przerabiać na zajęciach z pisarstwa i z niego ambitni młodzi twórcy powinni uczyć się, jak tworzyć pełne napięcia, fascynujące dialogi.
Newsarama
... to naprawdę jest aż tak cholernie dobre.
Broken Frontier
Mamy tu nawiązania do wojny z terroryzmem, pojęcia zaufania, podejrzliwości i tego, co leży u ich podstaw, mamy dogmatyczność, łatwowierność, nietypowy romans, przesądy, alienację, i wiele, wiele więcej. A źródłem tego wszystkiego jest teczka porzucona na dworcowym peronie.
Australian Stage Online
Ten dwudziestostronicowy komiks będący adaptacją udanej, dziesięciominutowej sztuki Toma Taylora, jest przykładem dzieła, które przemysł komiksowy zwykł określać mianem „one-shota”. Jego akcja rozgrywa się na stacji Flinders i kręci się wokół porzuconej na peronie teczki. Taylor, dramaturg, zwerbował do współpracy legendarnego rysownika Colina Wilsona – a to nie byle jaki wyczyn, biorąc pod uwagę dorobek Wilsona, rozsławionego pracą nad seriami „Judge Dredd” i „Rogue Trooper” dla brytyjskiego tygodnika 2000AD. Rysunki tego wprawionego, doświadczonego twórcy nadają Melbourne, gdzie toczy się akcja, posmak futurystycznej odmiany noir. Nie sposób nie dostrzec, jak umiejętnie posługuje się dramatycznymi zmianami ujęć i zbliżeniami.
Australian Book Review
Sprawnie zrealizowany komentarz dotyczący wpajanej nam paranoi na przykładzie rasistowskiego incydentu na stacji kolejowej.
To taka krótka historia, która zapada w pamięci na długo po przeczytaniu. Paranoja terrorystyczna w postaci komiksu o teczce? Jestem na tak.
Zakupy na Gildii to sama przyjemność. Szybko wysłane i dobrze zapakowane. Polecam.
Autor: Paweł JuchnowskiData: 10.08.2013
Bez przesady
Dobrze, że inni napisali co mam myśleć o tym komiksie. Sam bym na to nie wpadł nawet po dwukrotnym przeczytaniu.
Spoko story wg 10 minutowej sztuki. A "koncepcyjnego majstersztyku" szukajcie u Andreas'a
Autor: KarolskyData: 05.12.2016
DOSTAWA
DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!
Realizacja dostaw poprzez:
OPINIE
Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w
polityce prywatności