Co zrobić kiedy jedna forma wyrazu nie wystarcza artyście, kiedy chce opowiedzieć coś na kilka różnych sposobów? Pink Floyd mają The Wall - płytę i oparty na niej film, a Papa Musta ma Papa na Regale - płytę i stworzony na jej podstawie komiks. Mistrz zadziornych mini fabuł, doskonale czujący się w konwencji muzycznego story-tellingu postanowił przenieść bohaterów swoich piosenek na nowy grunt. W tym celu zaprosił do współpracy czterech poznańskich rysowników, którzy doskonale odnaleźli się w tej inteligentnie przerysowanej, lecz mocno trzymającej się ziemi konwencji.
Celem autora było nienachalne zwrócenie uwagi na problemy współczesnej cywilizacji, takie jak rasizm, uzależnienie od seksu własnoręcznego, anonimowość w sieci, czy konsumpcjonizm.
Krótkie odpowiadania pokazują absurdy pewnych zachowań i unikając moralizatorstwa skłaniają do przemyśleń. Mimo swojego ciężaru przekaz nie przytłacza, a humor którym doprawione są opowiadania sprawia, że czytanie ich jest przyjemnością, a nie odprawianiem gorzkich żali. Uzupełnieniem komiksu jest Ep'ka składająca się z czterech utworów. "Logotyp", "Hejter", "Goodbye Wałkoń" i "Ska" to przebojowe kawałki utrzymane w konwencji reaggerap, jednak biorąc pod uwagę nietuzinkowy styl narracyjny i wykonawczy autora trudno zamknąć je w jakiejkolwiek szufladzie.
Warto sprawdzić to wydawnictwo chociażby ze względu na niezwykłe połączenie technik twórczych, mamy przed sobą dopieszczone w każdym calu innowacyjne dzieło, które może być początkiem nowego rozdziału w rodzimej sztuce przez odwrócone S - sztuce nienapuszonej i głęboko osadzonej w rzeczywistości.
Publikacja promowana będzie od 30 września (początek promocji podczas 21 Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi).
Co zrobić kiedy jedna forma wyrazu nie wystarcza artyście, kiedy chce opowiedzieć coś na kilka różnych sposobów? Pink Floyd mają "The Wall" - płytę i oparty na niej film, a Papa Musta ma "Papa na Regale" - płytę i stworzony na jej podstawie komiks. Mistrz zadziornych mini fabuł, doskonale czujący się w konwencji muzycznego story-tellingu postanowił przenieść bohaterów swoich piosenek na nowy grunt. W tym celu zaprosił do współpracy czterech poznańskich rysowników, którzy doskonale odnaleźli się w tej inteligentnie przerysowanej, lecz mocno trzymającej się ziemi konwencji.
Celem autora było nienachalne zwrócenie uwagi na problemy współczesnej cywilizacji, takie jak rasizm, uzależnienie od seksu własnoręcznego, anonimowość w sieci, czy konsumpcjonizm.
Krótkie odpowiadania pokazują absurdy pewnych zachowań i unikając moralizatorstwa skłaniają do przemyśleń. Mimo swojego ciężaru przekaz nie przytłacza, a humor, którym doprawione są opowiadania sprawia, że czytanie ich jest przyjemnością, a nie odprawianiem gorzkich żali. Uzupełnieniem komiksu jest Ep'ka składająca się z czterech utworów. "Logotyp", "Hejter", "Goodbye Wałkoń" i "Ska" to przebojowe kawałki utrzymane w konwencji reaggerap, jednak biorąc pod uwagę nietuzinkowy styl narracyjny i wykonawczy autora trudno zamknąć je w jakiejkolwiek szufladzie.
Warto sprawdzić to wydawnictwo chociażby ze względu na niezwykłe połączenie technik twórczych, mamy przed sobą dopieszczone w każdym calu innowacyjne dzieło, które może być początkiem nowego rozdziału w rodzimej sztuce przez odwrócone S - sztuce nienapuszonej i głęboko osadzonej w rzeczywistości.
Książka 22 strony + płyta CD
REALIZACJA: 1.Logotyp
Tekst, wokal: Papa Musta
Muzyka, wykonanie - Geto Blasta:
zespół GETO BLASTA nagrywa dla SZPVRec www.silazpokoju.pl
Junior Stress nagrywa dla Karrot Kommando www.karrot.pl
Rmx by Maat
2.Hejter feat Cj Viann
Tekst, wokal: Papa Musta
Muzyka, aranżacja, wykonanie: Cj Viann
3.Ska
Tekst, wokal: Papa Musta
Muzyka, aranżacja, wykonanie: Łukasz "Migdał" Migdalski
Na saksofonie zagrał Michał Pijewski
4.Goodbye Wałkoń
Tekst, wokal: Papa Musta
muzyka, aranżacja, wykonanie - Mokrofon:
Magda Borowczyk- gitara basowa
Marcin 'Mokry' Mokry- gitara
Tomasz 'Kozioł' Kozłowski- gitara
Piotr 'Łysy' Jaraszkiewicz- perkusja