OPIS
Córka Gubernatora została porwana! Nieszczęsną pannę uwięził nie znający litości łajdak, Straszliwy Pirat Roberts, który domaga się niebotycznego okupu. Ponieważ kasa Archipelagu świeci pustkami, los uprowadzonej wydaje się przesądzony. Szczęśliwie, są jeszcze na świecie dzielni kapitanowie, którzy gotowi są zaryzykować majątek i życie, by ocalić dziewczynę. Czy starczy ci sprytu i odwagi, by zostać jednym z nich?
"Piraci: córka Gubernatora" pozwolą ci przeżyć niezapomnianą przygodę w świecie dumnych żaglowców, egzotycznych wysp i krwawych piratów. Wyposażony wyłącznie we własną przemyślność oraz wierny statek zmierzysz się z groźnym Piratem Robertsem oraz pozostałymi śmiałkami, usiłującymi odbić porwaną, nim ty zdołasz ją ocalić. Dzięki sprawnemu połączeniu mechanizmów gry planszowej oraz kart przeżyjesz niezwykłe przygody, poznasz smak handlu egzotycznymi towarami i powąchasz prochu podczas bitew morskich.
Każdy z grających wciela się w nieustraszonego kapitana - pirata, dowódcę okrętu wojennego, kupca, przemytnika czy szpiega - reprezentowanego w grze przez kartę postaci oraz odpowiedni statek. Jego zadaniem jest zgromadzenie 3000 dublonów i wpłacenie okupu za córkę Gubernatora lub zbrojne pokonanie nikczemnego Pirata Robertsa. Nim to jednak nastąpi, musi łajdaka odnaleźć - w tym celu kompletuje składającą się z sześciu fragmentów mapę.
Podczas zabawy gracze kolejno wykonują tury, podczas których mogą przemierzać Archipelag lub poszukiwać przygód na lądzie i morzu, handlować czterema towarami, walczyć z innymi uczestnikami gry i uprzykrzać im życie za pomocą kart nieszczęśliwych przygód. Handel zamorskimi dobrami pozwala bogacić się i zbierać pieniądze na okup lub inwestować je w wielkość ładowni i ilość dział statku. Zwycięstwo w bitwie umożliwia ograbienie przeciwnika z przewożonych towarów lub pieniędzy, dzięki czemu gracz zwiększa swoje szanse na zwycięstwo, zmniejszając jednocześnie szanse oponenta.
Gra toczy się na składanej z dwunastu elementów planszy, które można łączyć w sposób dowolny, tworząc za każdym razem inny, niepowtarzalny układ wysp Archipelagu. Gracze przemieszczają swoje statki pomiędzy kolejnymi portami, po drodze wykorzystując karty, które służą zarówno do wywoływania rozmaitych zdarzeń specjalnych, przyspieszania ruchu po planszy oraz oddawania salw armatnich podczas bitew. Uważaj więc - nawet najlepsze działa nie pomogą ci, gdy nie będziesz miał czym z nich wystrzelić!
Czas rozgrywki jest ograniczony - cierpliwość Pirata Robertsa, oczekującego na okup, jest wprawdzie duża, lecz skończona. Za każdym razem, gdy któryś z graczy wchodzi do portu, Roberts irytuje się coraz bardziej. Gdy jego cierpliwość wyczerpie się do cna, zrealizuje swoje groźby wobec córki Gubernatora i gra skończy się zwycięstwem nikczemnika.