Warszawa to miasto wyjątkowe. Mówi się o nim, że „przeżyło własną śmierć” i jest w tym sporo prawdy. Stolica Polski została w większości zniszczona podczas drugiej wojny światowej, a jej odbudowa była wyjątkowym procesem urbanistycznym. Miejska tkanka Warszawy to połączenie wytwornych budynków z czasów saskich, architektury międzywojennej, socjalistycznych bloków i współczesnej zabudowy.
W grze Capital zadaniem gracza będzie budowa jednej z dzielnic Warszawy. Czy warto inwestować w dzielnice mieszkalne, a może skupić się na kompleksach handlowych? Czy rozwinięcie transportu miejskiego będzie bardziej opłacalne niż budowa obiektów kulturalnych? Postawić na tereny zielone, czy może na obiekty przemysłowe?
Na czym to polega?
Gra dzieli się na 6 epok. Każda z nich składa się z fazy budowania i fazy dochodu.
Podczas fazy budowania, poprzez mechanikę draftu, gracze wybiorą 4 fragmenty dzielnicy, które umieszczą przed sobą. Dzielnice składają się z różnych rodzajów obszarów m.in.: mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych, kulturalnych czy parków. Każdy z obszarów pełni w grze określoną funkcję.
Podczas fazy dochodu gracze zdobywać będą monety i punkty zwycięstwa. Te zapewnią im poszczególne rodzaje zabudowy, budynki użyteczności publicznej i kamienie milowe.
Gracze wspólnie budują Warszawę na przestrzeni sześciu epok. Od początków stołeczności miasta u schyłku XVI wieku, aż po czasy współczesne. Każdy z nich tworzy przed sobą jedną z dzielnic miasta. Na koniec każdej z sześciu epok gry dzielnice przynoszą graczom dochód oraz punkty zwycięstwa. Gracz, który po sześciu epokach ma najwięcej punktów zostaje zwycięzcą.
Filip Miłuński (ur. W 1981 r., w Toruniu) – projektant gier planszowych i karcianych, współpracujący między innymi z wydawnictwem Egmont Polska. Na co dzień dziennikarz społeczny. Autor Małych Powstańców i Na Grunwald. Założyciel warszawskiej grupy autorów i testerów gier – Monsoon Group.