OPIS
Szalone zegarki są grą imprezową przeznaczoną dla 4-7 graczy. W grze gracze odliczają upływające godziny podczas odkrywania kart z ich osobistej talii. Celem gry jest pozbycie się wszystkich kart ze swojego stosu. Lecz nie jest to takie prosto jak mogłoby się wydawać. Bowiem czas rządzi się swoimi własnymi prawami. Ktokolwiek popełni błąd i złamie jedną z zasad czasu zbiera wszystkie karty zagrane do tej pory, a jego szansa na wygraną diametralnie maleje. Szalone zegarki to gra w której miesza się dedukcja, koncentracja, szybkość i salwy niepohamowanego śmiechu.
Rozgrywka przebiega w kilku prostych krokach.
Gracz w swojej turze wykonuje następujące czynności:
-
oznajmia aktualną godzinę występującą w grze (np. 7:00)
-
wykłada kartę ze swojego zakrytego stosu kart przed siebie, w takim sposób by awers karty pierw był widoczny dla pozostałych graczy, a potem dla gracza wykładającego
-
kolejny gracz ogłasza godzinę następną (dodaje do poprzedniej ogłoszonej godziny +1, np jeśli gracz poprzedni oznajmił godzinę 7:00, ten gracz oznajmia godzinę 8:00), następnie wykłada swoją kartę
-
jeżeli na karcie znajduje się ta sama godzina, co godzina która wypowiedział gracz aktywny, wtedy wszyscy gracze muszą położyć rękę na środku stołu, gracz którego ręka wylądują jako ostatnia zbiera karty ze środku stołu!
-
jeżeli gracz wyłożył swoją kartę i nie popełnił błędu wygrywa grę!
-
gracz, który zwyciężył wybiera z pozostałych uczestników zabawy jedną osoboę, osoba ta na chwilę opuszcza stół
-
pozostali gracze dodają nową zasadę czasu!
Podczas rozgrywki wystepuje jedna karta specjalna "Wehikuł czasu". Kiedy wehikuł czasu wyląduje na stole od tej pory zaczynając od kolejnego gracza, wszyscy gracze odliczają godziny do tyłu! Kiedy na stole pojawi się kolejny Wehikuł Czasu, wtedy należy wrócić do dodawania godzin.
Gra toczy się przez 3 rundy, gracz który wygra ostatnią rundę wygrywa grę! Po zakończeniu rundy pierwszej oraz drugiej, do gry dodawane są kolejne zasady czasu! Gracze losują jedną kartę ze stosu kart "Kiedy" i jedną ze stosu kart "Co". Dzięki takiemu zestawieniu do gry trafia kolejna zasada, która znana będzie wszystkim graczom oprócz gracza wytypowanego do opuszczenia stołu. Po dociągnięciu kart "Kiedy" i "Co" gracze nadają nazwę nowej zasadzie czasu, a wytypowany gracz powraca do stołu i rozpoczyna się kolejna runda!