OPIS
Klasyczna gra logiczno-strategiczna mająca swoje korzenie w Afryce, gdzie występowała pod nazwą Mankala. Celem gry jest zebranie jak największej liczby kamieni we własnym domu w momencie, gdy wszystkie pola jednego gracza są puste. Plansza składa się z 12 zwykłych i dwóch większych pól (domów). Do każdego z graczy należy jeden dom i 6 pozostałych pól. Na początku gry w każdym polu znajdują się 4 kamienie (w sumie 48). Kamienie przed zbiciem nie należą do żadnego z graczy. Ruchy kamieni: ruch polega na wyjęciu wszystkich kamieni z dowolnego własnego pola i rozłożeniu ich po jednym na kolejnych polach w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara. Nie omijamy domów i pól przeciwnika! Przy pełnym okrążeniu planszy kamienie omijają pole startowe. Jeżeli ostatni kamień wyląduje we własnym domu, gracz wykonuje następny ruch. Bicie kamieni: jeśli ostatni kamień wyląduje na własnym pustym polu – gracz zabiera wszystkie kamienie z przyległego pola po drugiej stronie planszy i wraz z ostatnim rozsiewanym kamieniem umieszcza w swoim domu (zbicie). Jeżeli w przyległym polu nie ma kamieni, nic nie jest przejmowane (bite).