OPIS
Gra logopedyczna „Trudne słowa – cz. 2” ma na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wymawiania głoski „r”, w układach opozycyjnych z „l” i „j”, poszerzenia słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. Są to istotne umiejętności
w procesie nauki mówienia, czytania i pisania. Podczas gry uczestnicy ćwiczą różnicowanie głosek,
a dodatkowo spostrzeganie, pamięć wzrokową, słuchową i koncentrację uwagi. Grę można wykorzystać do zabawy w domu z rodzicami, w szkole, w pracy terapeutycznej z logopedą.
Gracz, na którego przyszła kolej otwiera 2 klapki plastikowej tablicy. Wyraźnie wymawia nazwy odkrytych obrazków. Istotne jest, aby uczestnik wymówił je prawidłowo. Za prawidłowe samodzielne powiedzenie nazwy, gracz otrzymuje 2 punkty. Za odkrycie pary takich samych obrazków uczestnik otrzymuje dodatkowo 1 punkt. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów.