OPIS
Gra logopedyczna „Trudne słowa – cz. 1” ma na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wyróżniania głosek opozycyjnych, poszerzenia słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. Są to istotne umiejętności w procesie nauki mówienia, czytania i pisania. Podczas gry uczestnicy ćwiczą różnicowanie głosek, a dodatkowo spostrzeganie, pamięć wzrokową, słuchową i koncentrację uwagi. Grę można wykorzystać do zabawy w domu
z rodzicami, w szkole, w pracy terapeutycznej z logopedą.
Gracz, na którego przyszła kolej otwiera 2 klapki plastikowej tablicy. Wyraźnie wymawia nazwy odkrytych obrazków. Istotne jest, aby uczestnik wymówił je prawidłowo. Za poprawne samodzielne wypowiedzenie nazwy, gracz otrzymuje 2 punkty. Za odkrycie pary takich samych obrazków uczestnik otrzymuje dodatkowo 1 punkt. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów.