OPIS
Gra logopedyczna „Drabina – cz. 2” ma na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wyróżniania głosek opozycyjnych, poszerzenia słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. Są to istotne umiejętności w procesie nauki mówienia, czytania i pisania. Podczas gry uczestnicy ćwiczą różnicowanie głosek, a dodatkowo spostrzeganie, pamięć wzrokową, słuchową i koncentrację uwagi. Grę można wykorzystać do zabawy w domu
z rodzicami, w szkole, w pracy terapeutycznej z logopedą. Materiał przeznaczony jest do utrwalania
w układach opozycyjnych głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych po wcześniejszym wyćwiczeniu prawidłowej ich artykulacji w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach.
Uczestnicy, każdy po kolei zgodnie z ruchem wskazówek zegara, poprawnie wymawiają wyraz lub wyrażenie z kartonika, dzięki czemu mogą rzucić kostką i poruszają się pionkami po drabinie do góry lub w dół. Gracz, który jako pierwszy dotrze do ostatniego pola „19” przy mecie zostaje zwycięzcą.